Veteriner Hekim Nedir?

Veteriner hekim nedir?:Tıp fakültesi bitirenler doktor olmaya hak kazanarak insanların hastalıklarını inceleme, çözüm bulma ve tedavi etme şansına erişirler. Veterinerlik fakültesini bitirenler ise hayvan hastalıklarını inceleyerek çözüm bulup tedavi etme hakkına sahip olurlar. Veteriner Hekim; evcil hayvanlar, çiftlik hayvanları ve diğer hayvanların tıbbi durumlarını inceler, hastalıklarını teşhis ve tedavi eder. Veteriner Hekim olmak isteyenlerin aklında bu meslek ile ilgili olarak birçok soru yer alır.

Veteriner Hekim Maaşı

Veteriner hekim maaşı hakkında net rakamlar vermek mümkün değildir. Çünkü, veteriner hekimlerin çalışma alanı son derece geniştir. Bazıları devlette, bazıları ise özel bir kurumda çalışırlar. Bu yüzden, aylık gelirlerinin farklılık göstereceğini ifade etmeliyiz. Ayrıca, veteriner hekimin tecrübe durumuna göre de alacağı para değişkenlik gösterir. Fakat, yine de 2021 yılı için konuşacak olursa ortalama veteriner hekim maaşı; en az beş bin TL olmaktadır.

Veteriner Hekim Kimdir?

Veteriner hekim; evcil hayvanlar, çiftlik hayvanları ve farklı ortamlarda yaşayan diğer hayvanların sağlık durumlarını inceleyen, onların hastalıklarını teşhis ve tedavi eden kişidir. Veteriner hekimlerin görev tanımı oldukça geniştir:

• Geçirilmesi muhtemel hastalık ve enfeksiyonlara karşı hayvanlara aşılama yapmak

• Hayvanlardaki sağlık sorunlarını tespit etmek adına onları muayene etmek

• Hayvanların muayene edilmesinde önemli bir fayda sağlayacak olan vücut dokusu, kan ve idrar örneklerini almak

• Cerrahi ve tıbbi tedavi yöntemlerinden uygun olanı seçerek hayvanların daha sağlıklı hale gelmesini sağlamak

• Kuduz ve brusella gibi ölümcül hastalıkların erken teşhisini yaparak hayvanları bu hastalıklardan korumak

• Yaşlı ve geri dönüşü olmayan hayvanlara ötenazi uygulamak

• Hayvan ölümlerinin sebeplerini belirlemek adına gerekli araştırmaları yapmak

• Hayvan barınaklarını inceleyerek hijyenik açıdan yeterli olup olmadıklarını test etmek

• Hayvanlarla ilgili kayıtları tutarak hayvan rahatsızlıklarını kamu kuruluşlarına bildirmek

Veteriner Hekim Özellikleri

Veteriner hekim olmak isteyen adayların birtakım özelliklere sahip olması gerekir. Her şeyden önce, cerrahi işlemler yapabilecek el kabiliyetine sahip olması, hayvan sevgisi taşıması, hayvan sahipleriyle empati yapabilmesi, problem çözme yeteneğinin olması gibi özellikler; bir veteriner hekimde kesinlikle olmalıdır.

Veteriner Hekim Ne İş Yapar?

Veteriner Hekim; hayvanların hastalıklarının teşhis ve tedavi edilmesinden tutun da hayvan barınaklarının iyileştirilmesine kadar son derece geniş sorumluluklara sahiptir.