• Raif

Veterinerler Hangi Köpek Hastalıkları ile İlgilenirler?

Güncelleme tarihi: 6 Tem 2021

Sizin de bir köpeğiniz varsa onun muhtemel rahatsızlıklarını ve hastalıklarını mutlaka öğrenmelisiniz. Bu hastalıkların belirti ve semptomlarını tanımanız şarttır. Çünkü, köpeğinizdeki hastalık belirtilerini dikkate almanızla beraber en yakın veteriner kliniği ile irtibata geçmeniz gerekir. Köpeğinizin hayatı boyunca sağlıklı, mutlu ve kaliteli bir şekilde yaşaması için düzenli olarak veteriner kontrolünden geçmesi gerekiyor. Aşağıdaki köpek hastalıklarını ve belirtilerini bildiğiniz takdirde hangi durumlarda veterinere gideceğinizi de öğrenmiş olursunuz.

Köpeklerde En Sık Rastlanan Hastalıklar Nelerdir?

Birçok köpeğin muzdarip olduğu hastalıkların başında şeker hastalığı gelir. Bir diğer adı diyabet olan bu hastalığın tıpkı insanlarda olduğu gibi köpeklerde de ortaya çıktığını ifade etmeliyiz. İnsülin hormonu eksikliği veya insüline verilen cevabın yetersiz olması halinde köpeklerde şeker hastalığına rastlanır. Şeker hastalığı tedavi edilmediği takdirde çok daha ciddi sorunlara sebebiyet verebilir. Bu yüzden, köpeğinizde şeker hastalığı olmasından şüpheleniyorsanız vakit kaybetmeden İstanbul veteriner kliniği ile irtibat kurmalısınız.

Bağırsak parazitleri; birçok hayvanın olduğu gibi köpeklerin de hayat kalitesini olumsuz yönde etkiler. Köpeğin beslenmesini olumsuz yönde etkileyen bu hastalık; kusma ve ishal gibi çok daha ciddi sorunlara da sebebiyet verebilir. Bu noktada, köpeğin bağırsak parazitlerine karşı dirençli olması adına aşılarının zamanında yaptırılması şarttır. Siz de köpeğinizin aşılarının yapılması için Ümraniye veteriner başta olmak üzere size en yakın veteriner kliniklerini ziyaret edebilirsiniz.

İnsanlarda olduğu gibi köpeklerde de solunum yolu enfeksiyonlarına rastlanır. Ses ve soluk borusunun iltihaplanması olarak kendisini gösteren kennel öksürük; köpeğin yaşam kalitesini ciddi seviyede düşürür. Virüsün köpeklerle temas etmesi halinde bu hastalık ortaya çıkar. Bir başka deyişle, bulaşıcı bir hastalıktır. Bu hastalık tedavi edilmediği takdirde köpeklerin ciğerlerinde çok daha ciddi sorunların meydana geleceğini hatırlatmalıyız.

Dış parazit hastalıkları; köpeklerin muzdarip olduğu bir diğer hastalık türü olarak dikkat çeker. Kene ve pire gibi parazitlerden dolayı ortaya çıkan bu hastalığı önlemek adına dış parazit aşıları yaptırılmalıdır. Son olarak, parvovirüsün de en tehlikeli köpek hastalıkları arasında olduğunu söylemeliyiz. Bu virüs; uzun yıllar boyunca yaşayabilen ve yok edilmesi zor olan bir virüs türüdür.