Veterinerler Hangi Kedi Hastalıkları ile İlgilenirler?

Veterinerler Hangi Kedi Hastalıkları ile İlgilenirler? Veteriner olmak isteyenlerin birçoğu mezuniyetlerinin ardından bilhassa evcil hayvan sağlığı ile ilgilenmeyi düşünürler. Özellikle kedilerin rahatsızlıklarına ya da hastalıklarına çare bulmak adına bu bölümü okuyan gençlerin sayısı bir hayli fazladır.

Kediler; kendilerine bakma konusunda bir hayli başarılı olan hayvanlardır. Ancak, diğer hayvanlar gibi onların da sağlıklarında zaman içerisinde birtakım sorunlar meydana gelebilir. Bu tür rahatsızlıkların kedilerin günlük hayatında etkilerini göstereceğini ifade etmeliyiz. Bir başka deyişle, kedilerin davranışları farklı hale gelir. Siz de kedilerinizin geçmişe kıyasla farklı davranışlar sergilediğini düşünüyorsanız vakit kaybetmeden İstanbul veteriner kliniği ile temasa geçmelisiniz.

Kedi Hastalıkları Nelerdir?

Kedilerin en sık karşılaştığı hastalıkların başında maalesef kanser gelir. Kedilerde rastlanan kanserin insanlardakine benzer olduğunu söylemeliyiz. Hücrenin kontrol dışı bir şekilde büyümesi ve çevresindeki dokulara zarar vermesi, vücudun farklı kısımlarına sıçraması; kanser hastalığını ortaya çıkarır. Tümör gibi tek bir bölgede olabilen kanserin vücudun farklı bölgelerinde de oluşması muhtemeldir. Kedilerde kansere rastlanmasının farklı sebepleri vardır. Genetik ve çevresel faktörlerin en sık rastlanan etmenler olduğunu söylemeliyiz. Kötü kokulu nefes, enfeksiyon, kilo kaybı, tembellik gibi belirtilerin kanseri işaret ettiğini söyleyebiliriz. Siz de kedinizde bu tür belirtilerin eskiye kıyasla daha sık görüldüğünü fark ediyorsanız vakit kaybetmeden Ümraniye veteriner kliniği ile irtibat kurmalısınız.

Diyabet; kedilerin maruz kaldığı bir diğer hastalık olarak dikkat çeker. İnsülin hormonunun az salgılanması veya vücudun insüline cevap verme konusunda yetersiz kalması; diyabet hastalığını ortaya çıkarır. Diyabet; üstesinden gelinebilir bir hastalıktır. Bir başka deyişle, tedavi edilmesi mümkündür. Ölümcül kedi hastalığı değildir. Çok fazla veya az yemek yemek, kilo kaybetmek, sıklıkla su tüketmek, sürekli idrara çıkmak, normalden farklı bir nefes kokusu gibi belirtiler; diyabeti işaret edebilir. Bu noktada, sizin de kediniz için veteriner kliniği ile temasa geçmeniz şart olacaktır.

Kalp kurdu; sıklıkla rastlanan kedi rahatsızlığı olarak dikkat çeker. Sivrisinekler tarafından kedilere bulaştırılır. Bir diğer viral hastalık ise kuduzdur. Saç mantarı, üst solunum yolları enfeksiyonu da kedilerin muzdarip olduğu hastalıklar arasında bulunur.